Memurların mesai ücretleri değişti
Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi'yle memurların 2 lira 70 kuruş olan saat başı fazla mesai ücreti, 1 Ocak 2023'ten itibaren 5 lira 40 kuruş olarak uygulanacak.
Bakanlıkların özel kalem müdürlüklerinde çalışan personele ve makam şoförlerine ayda 90 saati, genel müdürlüklerin merkez teşkilatlarında görevli şoförlere de 60 saati geçmemek üzere yeni yılda 2 lira 85 kuruş yerine 5 lira 70 kuruş fazla mesai ücreti ödenecek.
Her makam için aylık toplam 450 saati geçmemek kaydıyla kurul başkanı (bakanlıklar), genel müdür ve daha üst birim yöneticileri, strateji geliştirme başkanı, vali, general ve amiral rütbesini haiz olmak kaydıyla Milli Savunma Bakanlığı, Genelkurmay Başkanlığı, kuvvet komutanlıkları ile Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığındaki daire başkanı ve daha üst birimlerin yöneticileri, rektör, büyükşehir ve il belediye başkanlarıyla, yanlarında çalışan personel de yine ayda 90 saati geçmemek üzere, saat başına 5 lira 70 kuruş fazla çalışma ücreti alacak.
Diğer fazla mesai ücretleri
Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğüne ve üniversitelere bağlı yurtlarda görev yapan personelden gerçekleştirdikleri fazla çalışma karşılığında kendilerine izin verilme imkanı bulunmayanlara, ayda 90 saati aşmamak kaydıyla, yeni yılda 5 lira 40 kuruş ek çalışma ücreti ödenecek.
Mesleki ve teknik eğitim bölgesindeki meslek yüksekokullarıyla ilişkilendirilen ve teknik ortaöğretim kurumlarında görev yapan Milli Eğitim Bakanlığı idari personeline, yasal çalışma saatinin bitiminden sonra fiilen yaptıkları fazla mesai için ayda 100 saati geçmemek kaydıyla, saat başına 9 lira 20 kuruş ödemede bulunulacak.
Yurt içi gündelikler
Harcırah Kanunu uyarınca verilecek yurt içi gündelik ve tazminat tutarları da belirlendi. Yeni yılda TBMM Başkanı ve Cumhurbaşkanı yardımcılarına ödenecek yurt içi gündelik tutarı 100 liradan 270 liraya çıkacak.
Anayasa Mahkemesi Başkanı, bakanlar, Genelkurmay Başkanı, milletvekilleri, kuvvet komutanları, Jandarma Genel Komutanı, Sahil Güvenlik Komutanı, Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanı, TBMM Genel Sekreteri, orgeneraller, oramiraller, Yargıtay, Danıştay, Uyuşmazlık Mahkemesi ve Sayıştay başkanları, Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısı, Danıştay Başsavcısı, Diyanet İşleri ve Yükseköğretim Kurulu başkanlarının yurt içi gündeliği de 92 liradan 250 liraya yükseltilecek.
Yurt içi gündelik tutarı, ek göstergesi 8000 ve daha yüksek kadrolarda bulunan memurlar için 236 liraya çıkacak. En alt kademedeki memura ise 200 lira ödenecek.
Odatv.com
Yorumlar (0)
Yorum Yaz
Yorumunuz hemen yayınlanacaktır.
Benzer Haberler
Balçova'da memurların şarkılı eylemi şaşırttı!
Balçova Belediyesi'nde 7 aydır sözleşme imzalanmaması ve iki aylık sosyal denge tazminatının...
Üç Büyükşehirde Okul Servis Ücretleri Belli Oldu! İşte...
2026-2027 eğitim-öğretim yılı öncesinde İstanbul, Ankara ve İzmir’de okul servis ücretleri...
İzmir İl Emniyet Müdürü değişti
Emniyet Genel Müdürlüğü'nün merkez ve taşra teşkilatlarında 69 görev değişikliği yapıldı. 39...
Ekonomi Haberleri
TümüBakan Şimşek'den Güçlü Sanayi Vurgusu: 'Dirençli Seyir...
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, küresel belirsizliklere rağmen Türkiye'de sanayi...
Dolar ve Euro Haftaya Yükselişle Başladı: İşte Yeni...
İstanbul serbest piyasada dolar 50,1840 liradan, euro ise 56,1060 liradan haftaya başladı....
Emekli Maaşlarında Düzenleme Hazırlığı! Bakan Işıkhan...
Bakan Vedat Işıkhan, kamuoyunun merakla beklediği emekli düzenlemesinde temel ilkelerinin...
Altın Fiyatlarında Sert Düşüş: Gram Altın 6 Bin 521...
Haftanın son işlem gününe düşüşle başlayan gram altın 6 bin 521 liraya, ons altın ise 4 bin...
İngiltere Merkez Bankasından 3 Yıl Sonra İlk Faiz Artışı
Küresel piyasaların odağındaki İngiltere Merkez Bankası, Orta Doğu'daki savaşın tetiklediği...
Akaryakıt Tabelaları Yeniden Değişecek! Petrol Çakıldı,...
Petrol fiyatlarındaki düşüşün ardından akaryakıtta indirim beklentisi oluştu. Benzinin litre...
Emeklinin Borcu Fırsata Dönüştü: Duraklarda ‘İcralık...
Derinleşen ekonomik kriz ve yüksek enflasyon nedeniyle emekli maaşlarının alım gücü her geçen...
Rekabet Kurumu'ndan Google'ın Yapay Zeka Özetlerine 'Adil...
Google'ın arama sonuçlarında sunduğu yapay zekâ özetlerinin haber sitelerinin ziyaretçi...
İstanbul'un Ekim Ayı 'Enflasyonu' Belli Oldu
İstanbul Ticaret Odası (İTO) verilerine göre, İstanbul'da ekimde bir önceki aya göre...
Elektrik Faturası Yüksek Gelenler Dikkat! Devlet...
EPDK’nin yeni kararıyla konutlarda elektrik devlet desteğinden yararlanma sınırı yıllık 4 bin...
TÜİK Son Rakamları Açıkladı: Ekonomik Güven Endeksi 100...
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin “Parkta Etkinlik Var!” programı, kasım ayında da doğaseverleri...
İsa Karakaş’tan Canlı Yayında 50 Bin TL Formülü: En Düşük...
Sosyal Güvenlik Başmüfettişi İsa Karakaş, canlı yayında yaptığı açıklamalarda 2027 yılının...